× WINTER SALE Se erbjudanden här

Köpvillkor

Handels- och leveransvillkor

Army Star ägs och drivs av Basiswear ApS, CVR-nr. 32077994, Tagensvej 85C, 2200 København N, Danmark

1. Beställning

Alla priser är dagspriser och i SEK. Priser uppdateras löpande, därför kan prisändring förekomma.

Avtalen på vår hemsida kan ingås på följande språk: danska, svenska, norska, engelska och finska.

För att handla på Army Star ska du ha fyllt 18 år och använda ett giltigt betalningsmedel, som vi accepterar.

Om du inte fyllt 18 år än, kan du fortfarande handla varor med vårdnadshavarens godkännande eller på annat juridiskt sätt ha rätten till att handla.

Du väljer de varor som du vill köpa och lägger dem i varukorgen. Du kan ändra innehållet i varukorgen fram tills själva beställningen görs och du kan löpande kontrollera innehållet och varornas priser.

Det går inte att göra en beställning via telefonsamtal.

När du har gjort en beställning hos oss, kan du skriva ut orderbekräftelsen som du fått via e-mail efter ditt köp. Vi lagrar också bekräftelsen, som du kan få en kopia av genom att kontakta kundtjänst.

Vi reserverar oss för utsålda varor och prisfel, och förbehåller oss rätten till att annullera din beställning vid fel.

1.1  För leverans till länder inom EU

Alla angivna priser är inklusive moms, tull och andra avgifter.

1.2 För leverans till länder utanför EU

Om du väljer att beställa till ett land utanför EU kan priserna komma att ändras t. ex. vid moms. Du kan bli debiterad på moms, tull och ytterligare avgifter vid eller efter leveransen. Kontakta tullmyndigheterna i det aktuella landet om du är osäker.

2. Betalning

Vid kortbetalning är du alltid garanterad en säker betalning. Du har möjlighet att avbryta betalningen när du får din betalningsöversikt. När du betalar med betalkort garanteras en säker betalning i vår internet-butik som använder SSL (Secure Socket Layer) i betalningssystemet.

Data som du skickar i samband med ett köp utfört med betalkort är krypterat (SSL). Varken Army Star eller andra har möjlighet att läsa data på ditt betalkort.

Beloppet för din beställning dras först när varorna skickas från Army Star. Du kan aldrig bli debiterad på ett större belopp än vad som godkänts vid köpet.

På kan du betala med följande betalningsmedel:

  • VISA
  • VISA / Dankort
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • JCB
  • PayPal
  • Klarna Faktura & Konto
  • Swish
uppfyller kraven för PCI DSS och följer PUL.

Webbplatsen använder sig av 3D-secure.

Presentkort/Tilgodohavande

Presentkort/Tillgodohavande är gyldig i 12 månader.

Klarna Faktura

Handla nu - betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och du betalar alltid efter att du har fått hem dina varor.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatumet. Fakturan skickas i samband med leveransen. Klarna debitera en fakturaavgift 12,60 SEK + 2,75%

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.


För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.


* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.


Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Klarna Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad
Konto - betala i din egen takt.
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.
Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.


Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 - 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

Army Star erbjuder Klarna Fakturabetalning som en betalningsservice, men alla frågor angående fakturering, kreditering, påminnelse och inkasso etc., hanteras uteslutande av Klarna AB. Army Star kan inte ställas till ansvar, för obetalda räkningar mellan slutkund och Klarna AB, samt tvister dessa två parter emellan.

3. Leverans

Vi strävar efter att skicka alla beställningar, där alla varor finns i lager, inom 1-2 arbetsdagar. Om en vara har längre avsändningstid kommer det att visas på den aktuella varans storlek eller färg. Det är den längsta avsändningstiden för en vara som bestämmer när ordern skickas. Om en vara blir tillfälligt slut (restorder) informerar vi om en alternativ avsändningstid. Det är inte möjligt att dela på leveransen. Leveransen sker med den leveransmetod du valt vid beställningen.

Transportskador
Om paketet du ska hämta ut är skadat ska du rapportera skadan vid utlämningsstället innan du hämtar ut paketet. Kom ihåg att fotografera skadorna både på emballaget och på varorna om de också är skadade.
Alla transportskador ska meddelas snarast möjligt till Army Stars kundservice. Det gäller både synliga och dolda transportskador, och det är därför viktigt att du öppnar och granskar varan så fort som möjligt efter att den har mottagits. Eftersom vi måste rapportera skador till vår fraktfirma inom 1 – 3 dagar är vi tacksamma om du anmäler skadan till oss inom denna frist. Kom ihåg att alltid spara emballaget så reklamationen kan hanteras korrekt. Emballaget kan slängas först när saken är avslutad.

Leveransförsening
Vid leveransförsening meddelar Army Star dig detta. Om din beställning är försenad har du rätt till hävning, så till vida du inte har godkänt en ny leveranstid.

4. Retur (avbokning) och ångerrätt

När du handlar hos Army Star har du 30 dagars returrätt. Returrätt är detsamma som ångerrätt. Returrätt börjar gälla från den dagen du mottar din order. Du ska kontakta Army Star innan 30 dagar om du önskar att göra retur på din order, varefter varorna måste vara Army Star tillhanda senast 14 dagar efter.

När du ska skicka tillbaka varorna måste du själv betala för frakten, och returnering sker på eget ansvar - vi återbetalar inte returer som inte når fram till Army Star.

Om du använder den bifogade retursedeln överförs ansvaret för returneringen till , eftersom paketet med varorna skannas vid returförsändelse av fraktföretaget. Kom ihåg att ta emot kvitto för returförsändelsen av fraktföretaget.

Returnerar du alla varorna i din order återbetalas varornas belopp, men också beloppet för Army Star standardleverans (79 SEK - Bring).

Returneras inte alla varorna i din order återbetalas inte beloppet för standardleverans, men givetvis beloppet för dem returnerade varorna.

När du får din beställning bifogas en retursedel och returetikett, som du kan använda för att skicka paketet i retur till oss. Använde du denna etikett drar vi av beloppet från det belopp som du annars skulle få återbetalt.


Du kan hitta och använda vårt returformulär. Du hittar returblanketten her

Du kan också välja att utnyttja din ångerrätt genom att skicka standardblanketten för utövande av ångerrätten som Konsumentverket har tagit fram. Blanketten hittar du på www.konsumentverket.se.

|   Det kostar 89 kr om du använder den bifogade returetiketten   |

Vi rekommenderar att du använder den här lösningen för att returnera, men du är välkommen att hitta en alternativ lösning att returnera på egen bekostnad. Kom ihåg - försändelsen är "med distribution". Vi mottar inte returförsändelser med efterkrav eller utan leverans.

Vi återbetalar beloppet för dina returnerade varor till det betalningsmedlet som användes vid beställningen. Det kan ta upp till 14 dagar från att vi mottar dina varor tillbaka, tills återbetalning sker. Observera: Vissa korttyper har längre tid att handla återbetalade belopp. För Mastercard Credit kommer pengarna att vara på ditt konto den 1:e i efterföljande månad om återbetalningen har gjorts före den 20:e i månaden, annars sker återbetalningen i nästkommande månad.

Du får full återbetalning för varorna som returneras, om varorna returneras i samma skick som du fått dem. Varorna får inte vara skadade, smutsiga, tvättade, ändrade eller använda. Du kan prova varorna och testa på samma sätt som du var i en butik. Prisetiketter och taggar eller liknande får inte tas bort. Skor returneras i den ursprungliga skoboxen.
Om dina returnerade varor inte uppfyller dessa krav, anses varan vara använd. Det kommer att övervägas om du bara får en del av beloppet eller ingenting tillbaka. Övervägandet beror på bedömning av varans kommersiella värde.

Så här skickar du en returvara

5. Bytesrätt - om du vill byta till en annan vara/färg/storlek

Byte av vara sker på samma sätt som vid returnering:

Ingen ångerrätt/retur eller byte av hundbrickor och kamouflagenät på metervara. Om din beställning gäller en vara som ska tillverkas enligt dina specifikationer, gäller inte ångerrätten efter att tillverkningen har skett. Detta följer av konsumentavtalslagen § 18, stk. 2, nr 3. Ångerrätten gäller därför inte brickor med individuellt specificerad text eller kamouflagenät på metervara. Du kan alltså inte returnera eller byta hundbrickor med specificerad text på eller kamouflagenät som köpts på metervara.
(Om det har skett ett fel på varan som du beställde, kommer du naturligtvis att få den korrekta varan skickad till dig. Den felaktiga varan måste returneras tillbaka. Kontakta kundtjänst).

Så här skickar du en returvara

7. Särskilda bestämmelser för företag

Samma handelsvillkor gäller, men med följande ändringar:

  • Det finns ingen ångerrätt/retur för företagshandlare om inte annat avtalats med före köpet.
  • Det är ett års reklamationsrätt från det ursprungliga fakturadatumet. Byte eller reparation leder inte till ett nytt års garantiperiod. KBL § 77 a, stk. 3 gäller inte i företagssammanhang.
Vid användning av reklamationsrätten ska köparen vara ansvarig för produktens leverans, inklusive fraktkostnader.

8. Reklamation - om det är något fel på varan

Är dina varor defekta eller felaktiga från vad du kunde se när du köpte varan, har du rätt att reklamera varan. Kom ihåg: det bör förväntas att tidigare använda militärvaror i original kan vara defekta. Om en produkt har använts finns information om det i produktinformationen.
Reklamationsrätten är 3 år.  Det innebär att du kan antingen få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisvägran beroende på situationen. Detta är är berättigat av att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av varan eller annan skada. Det måste reklameras inom den korrekta tiden efter upptäckt av varans defekt. Om reklamation sker inom två månader, räknas reklamationen alltid vara inom tidsramen.

När du önskar att reklamera en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst först och bifoga en bild av felet. Då får du ett reklamationsformulär som ska bifogas med reklamationsförsändelsen. Vänligen returnera inte varan förrän du har fått ett reklamationsformulär från kundtjänst.

När du returnerar den defekta varan, ska du fylla i reklamationsformuläret och använda retursedeln som bifogades när du mottog dina varor. Om du har förlorat din retursedel kan du få en ny när du kontaktar kundtjänst.

Det är viktigt att du returnerar din order i korrekt förpackning.

Observera: Om du inte använder vår retursedel, var vänlig notera att vi inte kommer att få paketet skickat med efterkrav eller personlig avhämtning i en postbutik eller liknande.

9. Retur vid felaktig leveransadress eller saknad av pakethämtning

Om din order skickas tillbaka till oss för att du angett fel leveransadress eller inte hämtat paketet tillkommer fraktkostnader till den rätta leveransadressen.
Om du väljer att avbryta den tillbakaskickade ordern för felaktig leveransadress dras fraktkostnaden från det belopp du får tillbaka för din beställning.

10. Klagomål

Om du vill klaga på ett köp som gjorts på , kontakta oss via vårt kontaktformulär eller e-mail info@army-star.eu. Om det inte går att hitta en gemensam lösning på ditt klagomål, har du möjlighet att klaga direkt till Konkurrens- och konsumentverket. Se även mer information om din rätt som konsument på www.konsumentverket.se. På ARN’s hemsida kan du läsa om din rätt som konsument att få en tvist prövad utanför domstol. ARN hemsida är www.arn.se och brev skickar du till ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.
Du kan också använda EU-kommissionens online klagomålsportal. Se även Europeiska kommissionens webbplats för alternativ tvistlösning angående konsumenters onlineköp http://ec.europa.eu/odr

Observera: Vi kommer att behålla din e-mailhistorik med oss upp till två år från och med idag, för att underlätta vår service till dig i framtiden. Du kan när som helst välja att ta bort hela e-mailhistoriken genom att kontakta oss.